*~* Evelina / Ivelajn *~*

2006-10-31
21:40:20

FM

(För er som inte är insatta i scouternas förbundmöten eller för er som helt enkelt inte hade privileget att vara med på FM i Lund så kan nedanstående text vara lite svår att bli insatt i, men jag ursäktar, det hade varit lite väl jobbigt att skriva utförligt...o tråkigt att läsa!)


I helgen var det förbunds möte(FM) i Lund för Nykterhetsrörelsens Scoutförbund.
Vi beslutade massa grejer, men innan besluten så hände detta:

fredagen åkte jag buss ner till Lund tillsammans med en massa andra göteborgs scouter. Vi var nere vid 22.20-tiden. Då var det dags för senioraktivitet, del 1 var att man skulle gå en tipspromenad och del 2 var att vi skulle genomföra olika tävlingar för att komma fram till rätt svar på tipspromanden.

lördagen var det lite förhandlingar och sedan var det dags för påverkanstorg, då passade jag på o träffa Elisabeth som kom farande på sin cykel. Jag o elsbt påverkade lite på påverkanstorget. På kvällen var det festkväll och eftersom det var lite trångt om platser så fick jag sitta med folk ja inte känner, vilket var trevligt, för jag hade aldrig pratat med d annars. Kommer inte ihåg vad de hette men en var KFUK-scout, vice ordförenade tror ja, en annan hette Charlotte tror ja o så var det två till som ja inte kommer ihåg vad d hette...o så va d han ssf-scouten som snackade lite på middagen....aja skit samma! Det var i vilket fall kul dansa loss lite, bandet var jättebra o man blev varm! Grenträff var det efter festkvällen o ja o Johan o Björn gjorde lite reklam för Trippel Travel, jag hade på mig en flytväst....

söndagen hade vi förhandlingar och det blev beslut om att vi vill ha en ny skjorta men inte den som kom på förslag, FM gillade inte heller förslaget på d nya förbundsmärket, så det blir bakläxa där...:P Vi skippar sponsringen på geten och vi behåller Ransberg :D Sen ska det bli förbundsläger i sammband/anslutning till/sammarbete med Active lägret/kongressen som ska vara i Sverige 2008! Jätteroligt! Tycker det blev rent generellt bra beslut på FM, men tycker det är synd att FM beslutade att det nya märket ska innehålla att klöver o liljan ska ligga ovan på varandra... Martin satt o kluddade/skissade en hel del undertiden då det skulle tas beslut om nytt förbundsmärke och han har fler snygga förslag. Hoppas han skickar in dem till FS så de kan få lite inspiration även om d kanske inte är de som ska göra märket...?

Ja, nu är det ett år till nästa FM, som ska vara i Borås! :D         -Vi ses väl där?!
Kommentar:
2006-11-01 @ 00:06:57

Klart vi ses i Borås...om jag inte bor i Norge. Ha det fint! Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: