*~* Evelina / Ivelajn *~*

2007-11-22
23:33:37

skit i det sa han

ojoj,
måste bara kommentera en insändare i Metro som jag läste!
Skoj måste jag säga
undrar hur man orkar bli upprörd...!
Så här löd det iaf:

"Förr kunde man på bilverkstaden få höra att det var skit i förgasaren. Man kunde på sin höjd också vara skitnödig. Nu hör man --- att det var skitkul eller skitskönt, --- man blir skitförbannad eller att det sket sig. Någon kan vara skitsnygg, man kan vara skyldig en skitsumma eller bli irriterad över en skitsak. Men skitsnygg, hur snygg är man då? En skitsumma, hur ser en sådan ut? Hur är man beskaffad när man är skitförbannad eller sitter i skiten? Och när ,man ätit något skitgott, vad har man då stoppat i sig?" Sedan kommer nog det roligaste: "Om inte du tycker som jag, att ord som börjar på skit ska bort ur svenska språket, så skit på dig!"

Tillåt mig att skratta! HaHa
Kommentar:
2007-11-23 @ 12:52:48
#1: Tina

Haha.. jo jag håller med talaren. Ordet skit borde ju bara ha en beydelse "smutsigt" och inte "jätte" :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: