*~* Evelina / Ivelajn *~*

2011-12-27
10:47:41

Julfirande

Jag har haft en bra julhelg, den gick förvånantsvärt fort!
Det hela började i torsdags då vi firade ledigheten med att gå på bio med ett annat par. Vi åt lite glögg och pepparkakor hemma hos oss innan det bar av till Sherlock Holmes. Filmen var väldigt bra och innehöll både humor och action.

I fredags så gick jag och Jon in till stan för att komplettera våra julklappar lite. Jag köpte mig även en svart kavaj så blev mycket nöjd! Jon hittade en skjorta till julfirandet. Efter paketinslagning åkte vi ut till Jons föräldrar och installerade oss där. Vi rökte lite korv på kvällen och smakade på julmaten. Det rimmades också till julklapparna med varierad framgång...


Jon mumsar på sin sista present från adventskalendern, chokladtomte!


Den rökta korven.


Finklädda på julafton tyckte jag vi kunde ta en bild, Jon ser inte lika positivt på det hela...


Nu så!

Julafton var en lugn och skön dag. Vädret visade sig från sin bästa sida med sol och lite vind. Vi gick en promenad i omgivningarna innan maten börjades förberedas.


Det fixas i köket!


Dukat för julmiddag.

Det blev även en timma framför tv med "Kalle och hans vänner" innan vi nöjt av maten. Alla blev mätta med stor M! Lite senare på kvällen delade vi ut julklapparna. Vi gissade på rim och öppnade paketen, ett i taget. Det var skoj och lite av en höjdpunkt under dagen.


Låt julklappsutdelningen börja!


Jag fick ett rosa och snyggt paket av Jon. Rimmet löd: Detta ting är ej blått, det är av guld och luktar gott! Det var en parfym från DKNY :)


Glada miner!


I väntan på rimmet till paketet som innehöll en liten tjusig guldfärgad broderisax.

Jag och Jon fick ett spel i julklapp så det testade vi ju så klart, "Plugget" hette det och som namnet säger så var det frågor om kunskaper som man borde fått i skolan... Jag och Jon gick ut som vinnare vilket var lite extra skoj :)


Julgranen och godisbordet :D

juldagen kom Jons farmor och vi åt lite julfrukost och bytte julklappar med henne. Jag och Jon hade bakat bröd och köpt glögg till henne. Vi begav oss så småningom hemåt och hade några lugna timmar innan vi gjorde oss i ordning för förfest hemma hos Jacob.

Igår, annandagen, gick vi ner mot stan för att handla byxor på mellandagsrean. Vi var dock för tidiga eftersom inget var öppet så det blev en långpromenad till Lassabackaområdet och tillbaka först. När vi var tillbaka så shoppade vi loss. Jag köpte mig två par byxor och underkläder på Lindex. Jon köpte sig sitt första par chinos samt ett par jeans. Kändes som både nödvändiga och bra köp!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: