*~* Evelina / Ivelajn *~*

2011-09-29
15:23:53

Koka marmelad

I måndags när jag hade lite gäster här så fick jag massa päron av Ellinor och Jonas. Jag har ätit flera stycken men eftersom Jon inte är förtjust i päron så tänkte jag ta tillvara på dem innan de blir gamla. Jag bestämde mig för att göra päronmarmelad efter att ha sökt på icas hemsida på recept som innehöll päron.
Receptet heter "Päronmarmelad med lime" och ni hittar det genom att klicka här.

marmelad,päron
Jag hackar päron.

päron,marmelad
Sedan får de koka med limesaft en stund.

päron,marmelad
Till sist blev det en burk med päron- och limemarmelad!

Receptet innehåller ungefär det dubbla så skulle väl gissa att det blir två burkar om man följer det. Sedan så har de i lagerblad men det skippade jag :P

Nu väntar jag på att den ska svalna så jag kan klicka på lite på en smörgås.

, ,
Kommentar:
2011-10-03 @ 12:53:34
#1: Mli

Vad duktig du var me marmeladkokning då! Lilla husmor :)



Ja, visst är det bra med appen! Perfekt.

Ska bara flytta från föräldrahemmet till andrahand i Kortedala. Men blir kul! Då får du komma å hälsa på! Vi får ta en runda till allihop ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: