*~* Evelina / Ivelajn *~*

2012-10-05
11:15:08

Två observationer

Igår observerade jag två bra saker, lärde mig något nytt och facinerades lite.
 
Den första:
Jag handlade lite olika alkoholfria saker inne på systemet till min 25års fest, blev cider, öl och lite vin. Har aldrig handlat så mycket där förr! I vilket fall så la jag märke till en sak på kvittot. Längst ner kunde jag läsa: "Två veckors öppet köp mot uppvisande av kvitto". Tycker det är toppen ju! För om man ska ha stor fest av något slag så kan man ju lämna tillbaka det som (mot förmodan....) blir över! Vissa personer envisas med att ge bort "en flaska rött" i present, om man då är nykterist kan man ju lite snällt be om kvittot så kan man bara byta till ett utan alkohol. Great tycker jag!
 
Den andra:
Jag fortsatte mitt handlade fast på Ica, det blev en massa mat men också ispåsar. Köpte några som har formen av hjärtan, det är inte detta som var det facinerande utan att man inte behövde knyta dem! Jag kanske är lite sen att upptäcka detta, vad vet jag, men coolt var det i alla fall. Man bara fyller påsen och vänder den sedan upp och ned, trycket från vattnet täpper till plasten på något vis. Gud vad smart!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: