*~* Evelina / Ivelajn *~*

2015-01-24
23:16:18

Bankbesök och offert

I torsdags var vi på besök hos SEB för att se vad de var för bank och höra lite kring att ha bolån hos dem. Var en väldigt trevlig bankman vi träffade och fick bra information om det mesta. Positivt! Någon av er läsare som har erfarenhet av SEB? Berätta gärna :)

I fredags kom offerten på huset som vi ska gå igenom på tisdag. Det blev dyrt som vi befarade men innan vi haft mötet om den med Varbergshus så tänker jag inte gå in mer på det. Vi har någon form av budget på max 4,2milj eftersom vi annars kan få svårt att få lån pga vår totala månadsinkomst (*hint hint*chefen, dags för löneförhandling?;-) ). Vi får se var det slutar helt enkelt och jag hoppas att vi inte behöver tumma allt för mycket på det vi vill ha. Vad är då poängen med att bygga eget nytt hus...

Ej vårt hus på bilden..

Jag känner mig fortfarande positiv och vi har en intressant vecka framför oss. Förutom möte om offerten så blir det möte med mäklaren om lägenheten!
Kommentar:
2015-02-04 @ 14:35:48
#1: Katarina

Hej! Vad roligt att du fick ett trevligt besök hos oss :) Husköp är ju för många den största affären man gör här i livet och självklart ska man känna att man även väljer rätt bank som kan svara på frågor eller funderingar. Om det är något du undrar över så finns vår bolåneavdelning på plats vardagar mellan 8-20 och nås på 0771-23 75 00 och telefonbanken har öppet dygnet runt på 0771-365 365. Jag önskar dig en trevlig dag och lycka till med husplanerna! //Katarina SEB

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: