*~* Evelina / Ivelajn *~*

2015-11-19
20:08:55

Det går mot kallare tider men inte för huset

Sitter uppkrupen i soffan med en filt runt mig, blev riktigt kall när jag var ute tidigare i eftermiddag. Vi går mot kallare tider vänner... Så tänkte att det kunde vara läge med en liten statusuppdatering av huset så kan laptopen värma mitt knä under tiden :)
 
Vi har varit på ett andra möte med elfirman och tittat på Niko-systemet som vi ska ha. Det är ett så kallat smart system vilket innebär bl.a. att vi kommer kunna släcka och tända via en app i mobilen och ha programmerade ljusprogram. Så om vi ska städa trycker vi på "städ-mode" också blir det mycket ljust eller "party-mode" så är bara viss belysning tänd. Kul grejer det finns!
 
Efter elmötet svängde vi förbi huset i mörkret och nu är huset vitt! Var lite svårt att ta kort i mörkret men ni ser ju typ hur det ser ut.
 
Liggande panel på entrén och stående på resten av huset.
 
En solig söndag var vi på plats för att bygga på vindskyddet. Som ni ser så är det perfekt solläge där vi lagt det!
 
Arbetsfördelningen: Jon sågar och jag sitter.... :P Nä, inte hela tiden utan jag spikade en hel del också!
 
Fikapaus är ett måste för att undvika blåa tummar och hårda ord.
 
Så här långt kom vi denna gång, tre sidor nästan helt klara. Blir stort och tjusigt!
 
Idag har vi varit på arbetsplatsbesök på bygget med kommun, kontrollansvarig, snickare och Varbergshus. Ser väldigt bra ut :)
 
De har börjat greja inomhus med att sätta plast i bjälklagret bl.a.
 
Isoleringen börjar även komma på plats. Passande eftersom det börjar bli kallt ute ;)
 
I helgen blir det lite mer byggande på vindskyddet. Ska försöka komma ihåg att ta foto på huset i dagsljus då.
 
Ha det fint!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: