*~* Evelina / Ivelajn *~*

2011-09-22
13:21:26

Scouting é livet!

scout,bild
Det var väl värst vad scoutig vecka detta blev!
Hade första scoutmötet i tisdags. Det kom två barn samt en mamma & två småsyskon. Inte så många men vi hade kul i alla fall och de skulle tipsa sina kompisar till nästa gång.
Igår var det 100% Scoutdagen så jag körde på scoutt-shirt självfallet. Var på besök hemma hos Karin och Britta kom också dit. Var trevligt! Vi lagade mat och var ute i skogen och plockade svamp. Sedan blev det även lite äppelpaj innan hemfärd.
Idag har jag varit på en skola och bjudit in några av barnen där till våra scoutmöten. Så nu hoppas jag att det kommer några fler nästa vecka!

Här kommer bilder från gårdagen:

Vi lagade pasta och köttfärssås!




Påsen vi plockade svampen i föll isär sakta men säkert. Svampen var väldigt blöt också regnade det... Jag agerade påshållare.


Dagens skörd! Det fanns massa trattkantareller i skogen!


, ,
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: