*~* Evelina / Ivelajn *~*

2013-04-22
20:16:18

Ett besök på Havanna

Idag har jag varit på Havanna med jobbet, det nya hotellet i Varberg som heter just Hotell Havanna! Jag tror vi var de första konferensgästerna där vilket är lite kul. Var trevligt och fint! De har inte byggt klart allt än, spa och bad-delen är inte klart förrän i höst, Hemingwaybadet kommer det heta :)
 
Hotellet ligger på samma som vi bodde på för ett år sedan. Jag har följt bygget så var kul att få se det nu när det nästan är färdigt! Ägaren är Lasse Diding, ägare till Hotell Gästis som är känt för sitt Leninbad. Man kan ju tro att Varberg är en väldigt röd kommun politiskt med tanke på alla kommunistiska influenser i hotellutbudet men så är det inte.. Herr Didings hotell kanske är en motreaktion, vad vet jag ;) Coola hotell har han i alla fall!
 
Ta en titt på deras hemsida www.hotellhavanna.se 
 
Här kommer några bilder jag tog idag:
 
Utvändigt var det inte speciellt färdigt men en tjusig matta fanns det i alla fall utlagd på en träskiva.
 
Matsalen med bord och stolar samt clubfåtöljer. Bakom glasdörrarna är det en röksalong, känns väldigt sällsynt med rökrum nu för tiden..! Aja, är det kubanskt tema så är det.
 
Ännu mer matsal samt en bar. Skymtade en lista med olika romsorter. Hoppas de har lika gediget alkoholfritt utbud, troligen inte..
 
Den coola klinkersen som fanns lite överallt. Det är rätt så läckert med sådant mönstrat får jag ju säga. Jag diggade att det var helkaklade toaletter, till och med kakel i taket! 
 
Jag får nog ta och återkomma hit och då besöka spa-delen också :)
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: