*~* Evelina / Ivelajn *~*

2013-04-30
08:37:06

Megahelg

Helgen försvann fort fast ändå i med en lugn känsla. Det var verkligen toppen att åka till Ransberg på kurs, trevlig miljö, vänner och mat. Alldeles lagom!
 
Min resa startade redan efter Sörby i fredags då jag tog tåget till Gbg för att möta upp Ola och Ellen. Vi åkte bil upp till Värmland. Pausade i Åmål och åt pizza på ett ställe som hade väldigt många stavfel i menyn samt en kruka i fönstret på toan med diskborstar i... Maten var god i alla fall!
 
På Ransberg fick jag eget rum, nice!
 
Vi hade toppenväder vilket gjorde mig på bra humör, älskar att vara in en lugn utomhusmiljö när solen skiner! På själva kursen gick igenom vad man blir lycklig av och det i relation till föreningsengagemang, vi pratade styrkor mm Sedan så gjorde vi ett test för att se vad för slags människor vi är (extrovert/introvert/sinnesförnimmelse/tanke mm) På kvällen gjorde vi grupper utifrån våran "diagnos" där varje grupp skulle göra en scen i en "spontanmusikal". Det blev lite lagom seriöst och var väldigt kul! 
 
På söndagen pratade kursledaren utifrån en lite mer filosofisk syn, en buddistisk sådan. En liknelse: Känslor och tankar som flyter förbi i vårt huvud likt en flod. Man kanske väljer att hoppa i floden och fördjupa sig i en tanke innan man går upp igen och bara iakttar flödet igen. Att ha en mer utifrån och iakttagande utgångspunkt, meditera.
 
Vi avslutade med att skriva ner hur man själv vill ha sitt engagemang och hur man ska komma dit, mål på vägen.
 
Det låter kanske lite flummigt och det var det också till vissa delar men det var givande :)
 
Här kommer några bilder från helgen:
 
Mitt lilla rum
 
En fin och frisk morgon
 
Let the show begin!
 
Sol!
 
Mycket vatten i ån
 
Det var nästan ingen vind på söndag fm!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: