*~* Evelina / Ivelajn *~*

2013-07-16
23:44:00

Semestern so far

 
 
Semestern rullar på och andra veckan är redan påbörjad. Tiden går fortare när man är ledig..
Vi åkte ut med båten de första dagarna, var gött att bara slappa och läsa en bok. Däremot började det blåsa desto mer och från "fel" håll. Ligger man i naturhamn är man ganska beroende av bra vindar för att båten inte ska ligga på sten och så.
 
 
Vi seglade ut sent på måndagskvällen.
 
 
Jag läser deckare, det är sommar det!
 
Ligga och dra sig i sovsäcken är härligt, inga måsten :)
 
Efter vår lilla båttripp som tog oss hem i blåst och vågor hade vi en dag på stan. Åt frukost med Sofie och David, gick på stan, åkte till båtaffären där jag fyndade en Holebrooktröja (min tredje) och åt glass i hamnen medan vi tittade på båtar. På kvällen skulle jag på symöte och Jon följde med så han kunde sy färdigt sin ankarväska.
Blåsigt ja!
 
Jon blev färdig med sin väska och jag blev nästan klar med kjolen :)
 
Fyndade även supergoa och snygga handdukar på en utförsäljning. Matchar vårt badrum perfekt!
 
Fredag kom och vi åkte till båten för att ha en fixardag. Jag småpillade lite och Jon gjorde färdigt inredningen i förpiken. Vi åt lite lunch, jordgubbar och stekte hamburgare till middag, nice dag. Sedan sov vi över i båten, man sover väldigt bra där!
 
Glada miner 
 
 Lunchdags
 
Mums!
 
 
Det var Makrillfestivalen i Bua denna lördag. Jons föräldrar kom dit så vi umgicks stora delar av dagen. På kvällen blev det lite dans till liveband innan vi åkte hemåt och lämnade över båtnyckeln till dem. Ewy sa att hon sovit väldigt gott :)
 
 
 
Söndag och jag kommer inte ens ihåg vad vi gjorde mer än att vi hade symöte och min kjol blev klar!
Nöjd :)
 
Måndag åkte vi i varje fall till Frölunda för att hälsa på Jons bror. Det blev en sväng på köpcentrat som ligger där innan vi fikade i hans lägenhet.
Fin liten etta bodde han i.
 
Nybakat från bageriet där han jobbar :)
 
Gött att det är ett tag kvar på semestern så vi hinner hitta på mer och hänga i båten mer :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: