*~* Evelina / Ivelajn *~*

2013-05-23
22:29:41

London våren 2013

Äntligen har jag fått in bilderna på datorn från vår Londonvistelse! Här kommer det ett gäng:
 
Vårt lägenhetshotell var rätt så snyggt för att vara brittiskt.. :P
Kokvrå
 
"Utsikt" från fönstret. Men ganska så gött att det inte var mot gatan, det är ju inte världens tätaste fönster så typ allt hörs ju utifrån ändå..
 
Det var supergrönt!
 
 
Spännande arkitektur
 
Detta är insidan av en toadörr i en toavagn... Jag tyckte det var lite imponerande att de var så tjusiga :)
En "wood duck" i St James's park, väldigt tjusig and om jag får säga det själv!
 
Buckingham Palace
Sjukt snygga tulpaner var det!
 
Lite välförtjänt fika
Nyköpt scarf åkte på när vi åt på mexikansk restaurang
Behöver jag ens säga att det var mums!?

På torsdagskvällen blev det musikal, Rock of Ages. Det var jättebra, så klart :)
På fredagen blev det tunnelbanan till Tower of London. Min plan var att vi skulle vara där runt öppningstid vid 09.00 så vi kunde ha möjlighet att se kronljuvelerna. MEN det blev lite svårt när vi vaknade 10.15... Vi var ganska trötta efter den långa dagen innan..
Det häftigaste på Tower of London var nog ändå utsmyckningarna. Djur gjorda av hönsnät, jag var imponerad i alla fall!
Tower Bridge är väldigt fin bro!
Vi lunchade på en turkisk restaurang som låg i en liten hamn, Jon beundrar båtarna med viss avund.
.....
Vi vandrade vidare och såg efter ett tag denna stora byggnad, St. Paul's Chatedral.
Den var verkligen stor!
Vi insåg ganska fort att folk i London är klädda i kostym, Jon bestämde att nästa gång han åker dit ska kostymen packas ner så man smälter in bättre. Visserligen är ju Klättermusenjackan mer praktisk när det regnar om vart annat men vem bryr sig? ;) Gott om kostymbutiker fanns det i varje fall!
Sedan kom vi fram till Big Ben i kvällssolen.
Houses of Parliament
Ballt!
Trötta svängde vi in på en pub, cola smakade gott!
Vi vandrade vidare mot hotellet. Där hittade vi detta hus som tycktes säga: "Jag var här först!"...
Mitt i ett tjusigt bostadsområde där typ alla hade Bentley eller Posche fanns en liten pub på en sidogata. där slappade vi ett tag innan vi vandrade den sista biten till Bayswater.
Sista dagen spenderade vi på Vicoria and Albert museum. Det blev en surdegsbaguett till lunch i Hyde Park innan hemfärd.
Vackert ovanför molen som alltid!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: