*~* Evelina / Ivelajn *~*

2015-01-01
03:05:06

Mitt 2014 - en sammanfattning

Ett år är ganska lång tid så därför blir detta inlägg ganska långt. Det är svårt att lyfta fram vissa saker och göra nedslag när det har gått 52 veckor. Då jag inte för dagbok så är det lättaste sättet att minnas vad jag gjort genom att titta bland mina foton i datorn. Många bilder är det men jag har valt ut några från varje månad. Stort som smått :) 
 
Jag började 2014 med övernattning med scouterna. Vi körde en zombielek när fotot togs. Härliga barn!

Det kom lite snö till min glädje men den försvann lika kvickt...

Vi spanade efter villatomter och bestämde oss för att boka en på området där vi bor. När Jon ringer dem får vi veta att den blivit bokad för en timma sedan... Jakten gick vidare.

Vi får tag i en områdesskiss över ett bostadsområde som ska byggas inte långt från där vi bor. Planen är att tomter ska släppas under året, vi sätter upp oss på väntelistan.

När solen skiner en heldag i slutet av februari kan man fika efter jobbet på balkongen, härligt!

Jag åker till Stenum och firar Anna och säger hejdå till hennes föräldrahem som ska säljas. 

Jag, Pappa och Jing åker på lite söndagscruising på Billingen, vackra omgivningar!

Vi firade 7år med några timmar i Kurortens spa, härligt fast Asia spa är bättre :)

Jag har scoutmöten under hela vårterminen och i april åker vi hem till Malin (som är min ledarkollega) och tittar på djuren på deras gård. 

En tripp till Göteborg där vi och vänner umgås samt går på Sjöfartsmuseet. De har en utställning om all plast i haven, skrämmande! 

Våren är på ingång, vitsippor och sol :)

Vi börjar hänga på balkongen, sommarsäsongen är här!

I slutet av april åker jag till Uppsala på ordförandekonferens med scouterna. Vi har givande disskusioner och får en väldigt bra guidning av Domkyrkan.

I början av maj virkar jag mina första mormorsrutor, har i skrivande stund fortfarande många kvar innan min filt är klar...

Förtidsröstningen till Europaparlamentsvalet öppnar och Jon fyller år i början av maj.

Det grönskar vid vår scoutstuga, en verklig idyll!

I slutet av maj åker vi till London med Sofie och David. Vi går på afternoon Tea bland annat!

Långhelg och pingst innebär scoutläger med kåren, vi kör tema Hobbit! 

Jag åker den nya berg- och dalbanan Helix på Liseberg och drömmer mig tillbaka till Teatime-resan som var sommaren innan. 

På midsommar är det soligt och blommigt! 

Vi åker upp till Axvall och tar en tur till Kinnekulle i regnet. 

Semester! 

Det är soligt och härligt men kommer en rejäl åskskur en dag. 

Vi hänger mycket i båten i hamnen, kollar på film och solnedgången och har allmänt gött!

Vi följer med ut på segling med scoutkåren, det är ljuvligt! 

Vi och några andra... har picknick utanför Winnerbäck i kvällssolen. 

Vi åker till Värmland och badar en massa, det är väldigt varmt i vattnet och solen!

Jons pappa tog med oss upp i ett vindkraftverk, stolt att jag vågade mig upp! Var vacker utsikt där uppe.

Vi åkte utomlands. Nä det blev en sväng till Apelviken där det var Florida-feeling. Vi bor verkligen på en semesterort!

Sista helgen på semestern kom detta gäng på besök. Blev bad, grill och Titanicutställning i Halmstad. Elisabeth fick även uppsöka sjukhus pga blindtarmen, mindre roligt men det gick bra!

Jag köpte mig en ny cykel, väldigt snygg!

Jag lärde mig att vi är över 9,6 miljoner personer i Sverige, jag levde fortfarande i tron att vi var runt 9...

En tripp till Stockholm för att gå på Annas möhippa, vi drejade och hade det allmänt trevligt!

Strax därefter blev det Elins möhippa i Tranemo. Trevligt det med!

 I september var det stundtals ostadigt väder, hagelskur och åskmoln men allmänt fint!

Anna och Pontus gifte sig i Skaras Fornby en varm septemberlördag. 

Dags att gå till valurnan igen!
 
Ännu en härlig och varm septemberdag var det dags för bröllop, nu blev Elin och Magnus äkta makar!
 
Vi grillade för sista gången i hamnen för säsongen. Mysigt!
 
Det blev en väldigt vacker höst. Här är foton från Stockholm när jag var där i jobbet.

Vi fyndade en natt på Stadshotellet i Varberg med middag och Asia spa för 1000kr, väldigt fina rum. 

Robert bjöd in till 30-års kalas i Göteborg med Spiontema. 

Vi åkte till Åkulla för en liten höstpromenad med tillhörande fika och test av nya objektivet.

Vi var på konsert med In Flames på Skandinavium, var häftigt!

En lördagsförmiddag på torget i Varberg resulterade i några tusen kronor som vi skänkte till Läkare utan gränsers arbete mot Ebola, bra jobbat alla!

Jag tog med mig två utmanarscouter och åkte till Kristanstad på Scouternas stämma, intressant upplevelse.

Vi avslutade november i Lidköping på Robins maskeradfest, väldigt kul!

December började i Ängelholm där vi med jobbet fotade inför vårens kursprogram, mycket duktigt fotograf och var en kul grej!

Vi bokade en tomt där vårt hus kommer byggas!!! Så häftigt :D

I scoutkåren brukar vi ha julbord och så även i år, var mysigt som vanligt!

Årets julkort (för dig som inte fick något i brevlådan..)

Vi gjorde massa julgodis hemma hos Jons föräldrar. Jag testade två lite nyttigare godissorter som jag kommer göra igen, tack för tipsen Ulrika!

Jag fick en snygg helgväska i julklapp av Jon. Eftersom jag var med och beställde den så blev jag mycket nöjd ;)

Vi firade julafton i Axvall och juldagen i Varberg. Nästa år kanske det blir i nya huset? 

Gott nytt år alla!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: