*~* Evelina / Ivelajn *~*

2014-05-15
07:18:42

Mer frukt vid frukost

Frukt, bär och grönsaker är ju väldigt nyttigt och hälsosam mat. Men det är ju inte så lätt att få i sig tillräckligt. Jag har börjat göra mig en bärkompott som jag har i filen på morgonen. Väldigt smidigt sätt att äta mer bär!


Blåbär och hallon som puttrar ihop. Det är mycket möjligt att en del av näringsämnena försvinner när man kokar, vad vet jag, men lite nyttigheter borde ju bli kvar :)  Med tanke på att vi har börjat få läskiga masksjukdomar i Sverige som smittar via bär så är det skönt att koka dem så eventuella smittorisker försvinner (de dör inte i frysen...).
Jag brukar ha i lite syltsocker för att det inte ska bli för rinnigt men det kan ju uteslutas om man vill undvika socker i frukosten.


I med bären i en burk och förvara i kylen. Jag tar en stor sked varje morgon. Blir väldigt gott och så fin färg på filen! Rekommenderas varmt!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: