*~* Evelina / Ivelajn *~*

2015-12-10
09:38:00

Bygget fortskrider

Jag insåg att jag glömt lägga upp de senaste bilderna. Beror dels på att jag inte tagit mig tid och samtidigt på att jag inte har haft tillgång till min dator då Jon har lånat med den till replokalen... Så då är det krångligt att få saker gjorda. Ofta har jag nämligen jobbdatorn på jobbet och är svårt att blogga från telefonen tycker jag, blir så "pluttigt"...
 
I varje fall så har ni ju inte fått se en riktig bild på hur huset ser ut med fasad, så det kommer här:
 
Ser väldigt tjusigt ut tycker jag! Men det ska målas rött sen i vår så blir inget vitt här inte!
 
Liknande detta hus: röd fasad, röda foder och grått tak. Fast vi har betongpannor då plåttak är hiskeligt dyrt...
 
Nu när det är december, grått, regnigt och blåsigt så kan jag undra när jag tog dessa bilder men vi lyckades i varje fall.
Vi hade en heldag när vi byggde på vindskyddet. Råspontsluckor på taket kom upp och lite mer fasad samt takpapp. Var väldigt kallt ute kommer jag ihåg, blev ruggigt kall om fingrarna...
 
Så här ser vindskyddet ut ungefär idag. Det har klarat stormarna och har fått upp lite foder. Men är vindskivor och några foder kvar att sätta upp samt en del spik som ska slås in för att fasaden ska sitta ordentligt på plats. Men vi är mycket nöjda hittills. Ser fram emot att sitta där när solen tittar fram i vinter!
 
Förutom bygget med vindskyddet så har vi tittat på kakel och fått kallelse till kontroll- och slutbesiktning av huset i månadsskiftet februari-mars 2016! :D Det ser jag fram emot!
 
Ha det fint så kommer det fler bilder när det hänt något nytt!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: