*~* Evelina / Ivelajn *~*

2015-10-16
18:27:49

Ett hus tar form

Som utlovat i förra inlägget så har det verkligen hänt grejer sedan sist! Det har hänt så pass mycket på denna lilla tiden att jag inte har hunnit blogga om det. Men nu kommer i alla fall en massa bilder!
 
Stomresning av huset påbörjat, ett skelett är på plats och vi kan börja se hur det kommer bli.
 
Här står jag i vårt framtida sovrum och fotar mot vardagsrummet. Men inte så många väggar på plats så kan vara svårt att föreställa sig.
 
Hög blir väggen i vardagsrummet då vi inte ska ha någon övervåning ovanför den.
 
Någon dag senare har de börjat sätta på gips på huset så nu ser man inte rätt igenom på samma sätt.
 
Man får bättre känsla för rummen nu, jag står även här i vårt sovrum och fotar.
 
En tvättstuga och groventré tar form.
 
Längs med denna vägg blir köket. Ni ser var avloppet till diskhon kommer upp och slangarna till vattnet. Man ser även var köksfönstret hamnar, det blir mittemellan diskho och spishäll.
 
Jag tog hjälp av Fanny och åkte ut till tomten för att så fröerna som jag beställt. Nu är det bara att invänta våren ;)
 
Nu händer det grejer fort! Takstolarna är på plats och vi känner på rymden i hall och vardagsrum.
 
Köket igen.
 
Entré och fönster till sovrummen på bottenplan.
 
Här fotar jag mot sovrummen och längs ner i hörnet är tvättstuga/groventré. Där alla rör kommer upp blir det ett litet "teknikrum" som man kommer in i från tvättstugan. I detta teknikrum ska golvvärme, värmepanna, ventilation, el mm vara samlade.
 
Coolt!
 
Fönsterblecken, snygga :)
 
I förrgår när vi var ute och besökte snickarna så hade de hunnit lägga råspont och takpapp på halva huset, de jobbar på fort trots att de bara är två.
 
Nu har de börjat få upp skelettet till den sista kortsidan. Om ni tittar noga så ser ni var våra två smala och höga fönster hamnar uppe i gaveln, så häftigt kommer det bli med solen som lyser in där på eftermiddagen!
 
 
Hejdå huset för den här gången!
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: