*~* Evelina / Ivelajn *~*

2016-06-09
22:07:18

Det rullar på!

En långhelg gör susen för att bli färdiga med saker. 
Vi har en altan! Måla fasaden har vi kvar dock... Men har varit för varmt för att stå i solen och måla. Varken jag eller färgen är gjorda för det. 

När det blev fredag så spacklade jag och Fanny remsor i skarvarna. På lördag morgon så spacklade jag och Jon lager nummer två. Efter lunchtid åkte vi till båten och åt lite mat i sittbrunnen, alltid lika gött! Senare på eftermiddagen/kvällen så slipade vi sovrummet, usch vad dammigt det är! Avslutade dagen med en liten cykeltur ner till havet och tittade på solnedgången.

Vackert värre!


På söndag blev det dags för målning. Taket först ut! Jon rullar på och jag gick över hörn med pensel.

Även väggarna och fönstersmyg fick ett lager färg innan det var dags för mer torktid. Vi åkte en sväng och köpte några krukor och hängde i båten lite idag igen. Blev lite efterspackling för att rätta till gropar mm som vi missat. Sen tog vi ledigt resten av natten... :P

På måndag var det 6 juni så ännu en ledig dag! Men vi fick inte gjort så mycket som tänkt på morgonen då vi glömt köpa fog... Vi fick trevligt besök av min morbror med familj i varje fall. Åt lite jordgubbar och glass innan det var dags att köra Jon till Varbergs hamn där de skulle ut och segla med en stor segelbåt. Jag handlade fog mm och fogade bl.a. medan han var borta. Så på kvällen kunde vi måla sista lagret, härligt! 

Vita fräscha väggar!

Det blev tisdag och vi tog oss an golvet!
Det är kul och går fort framåt. 
Först ut med plast och sedan på med golvet. Vi har samma golv i båda sovrummen, ett enstavsgolv i ek som har lite fasade kanter.

Vi hade räknat med att inte kunna lägga sista raden eftersom vi säkert skulle behöva såga längs med brädan och vi inte har den sågen hemma. Men det löste sig som ni kan se. Passade som ett smäck! Man kan ju låtsas att vi räknat ut det när vi ritade huset och satte måtten i sovrummet... ;) 

Idag har Jon tapetserat, bara en board kvar innan det är färdigt men först måste vi hämta ut en rulle till som jag beställt. Mycket nöjd med tapeten i varje fall! Superfin! Det är ett korallrev fast med djur som lever i skogen :)

Efter tapetseringen är det "bara" lister och dörrfoder kvar innan rummet är klart för möblering.

Hej så länge!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: